Fråga: 50's hairdo.

Fick precis en fråga om lite frisyrtips till axellångt hår. Jag själv har axellångt hår, och personligt tycker jag inte att längden på själva håret avgör frisyren utan luggen. Om du har en lång lugg (min lugg är på utväxt, så den är snäppet för kort egentligen), så kan du göra betydligen fler frisyrer. Youtube har hur många 50's hairdo tutorials som helst, så kolla där och testa er fram. Egentligen kan man göra vilken frisyr som helst, men att man improviserar på det som inte sätts upp. Där är nog där många ger upp, eftersom många bilder och tutorials visas på långt hår.

Om du vill ha en äkta 50-tals frisyr, lockar lockar lockar säger jag bara! Det gör så mycket. Sen pincurls både i lugg eller pinna upp håret i nacken. Fantasi och övning är nyckeln till en lyckad 50-tals frisyr.

Skulle ni vara intresserade av att jag gör någon tutorial med någon av frisyrerna jag brukar göra?

En mycket bra bok!

Själv har jag denna!


Kommentarer
Postat av: karla

ja det hade varit kul :)

2011-07-14 @ 20:43:01
URL: http://hushprettybabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0