En lista.

Namn: Emma Håkansson
Piercingar: I öronen om det räknas, hade i naveln men den har jag tagit ut för länge sedan.
Tatueringar: Inga...än.
Längd: 170 centimeter.
Skostorlek: Någonstans mellan 37 och 38.
Hårfärg: Ljusbrun, men mörkblond om man går efter frisörtermerna. Just nu har jag en tråkig brun färg, men efter sommaren så smäller det!
Fräknar: Alltid på sommaren, fint tycker jag.
Motto: Har inte kommit på mitt än.
Kär? Ja, i världens finaste.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Jag hade gärna bott i en större stad, som Stockholm t.ex. Some day, maybe.
Tycker du att du är attraktiv? Bland.
Vilket schampo använder du? Har precis köpt nytt, från Barnängen. Men är lite fundersam om det är schampot som gjort mitt hår elektriskt eller något helt annat.
Vilken parfym använder du? För tillfället har jag tre stycken. Wera Wang - Princess, Chanel - Chance och Agent Provocateur - Maitresse
Vad är du rädd för? Mörker, och att vara ensam.
Gillar du att tvätta? Har gjort det sen högstadiet, så det har blivit som en vana.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, fast Balder är rätt tråkig. Gillar mer såna som åker upp och ner och dit och hit.



Senaste…
Filmen du hyrde? Hm, var ett tag sen jag hyrde film nu. Men antagligen någon som utspelade sig på 50-talet.
Filmen du köpte? Sound of music skulle jag tro.
Låten du hörde: At Last med Etta James.
Låten du laddade ner? I don't do download...
Personen du ringde? Baby.
Personen som ringde dig? Ungdomsmottningen.
TV-program du såg? Big Brother, tyvärr!
Person du tänkte på? Min baby <3



Favorit…
Låt: Into the mystic med Van Morris. Kanske inte ska kalla den favorit, men den betyder mest.
Sak att göra: Dansa, och köpa vackra klänningar.
Sport: Allt som har med dans att göra egentligen, men mest Lindy hop för tillfället.
Dryck: Grönt té.
Kläder: Klänningar, helst mormors gamla.
Film: Dirty Dancing 2.
Bil: Minor Morris. Helst röd, eller mintgrön.
Serie: Gossip Girl, he's Chuck Bass you know.



Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Ja, det har väl alla.
Gråtit över en flicka? Några få.
Ljugit för någon? Tyvärr.
Varit i slagsmål? Aldrig. Men baby tror att jag skulle kunna vinna mot vem som helst, pga mitt temprament. Men jag hoppas att jag aldrig behöver få reda på det..
Blivit arresterad? Nej, håller mig gärna borta från sånt.
Träffat någon från internet IRL? Håller mig borta från sånt också.


Antal…
Gånger du varit kär? På riktigt, en gång.
Gånger ditt hjärta brustit? Några gånger.
Hjärtan brustet på grund av dig? Det vet jag faktiskt inte.
Tjejer du kysst? Man provade väl med sina kompisar på högstadiet, ganska konstigt egentligen. Idag är jag alldeles för pryd.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Jag och Fia, fick dagens ros något år sedan för att ha varit med och sålt kakor på en marknad för Diabetesfonden. Det var fint.


Senaste…
Boken du läste? Ego Woman av Carolina Gynning. Just nu håller jag på att läsa Just kids av Patti Smith.
Personen du fick e-mail av? Svar från Junkyard.
Personen du fick brev av? H&M, alltid kul slutet av månaden. Då får man massa erbjudanden och skoj.
Personen du fick sms av? Min vackra vän Frida från Stockholm. Hon ska komma ner i sommar, alltid lika roligt. Har saknat henne och Lisette.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Hela familjen var några år sedan. Men på morfar 75-års middag var vi alla, minus en.
Saken du köpte? En fin väska. Tror jag har avskräckt Eelin från att gå på stan med mig på ett tag.



Kommentarer
Postat av: Dimish

Älskar såna hära listor :P Jag snor den! kram

2011-05-24 @ 21:36:59
URL: http://dimish.blogg.se/
Postat av: Eelin

Haha.. Ne då, så lättskrämd är jag inte ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0