1. Om mig.

Jag har äran att heta Emma Alexandra Mari Håkansson. Mari fick jag av min mor och Alexandra, ja det skulle jag hetat om det inte blev Emma.
Jag är född i en alldeles för lite stad, och här är jag fortfarande kvar. Här vet alla allt om alla och om man inte gör det så hittar man på saker för att göra allt lite mer spännande. Nackdelen med en liten stad. Om jag hade bott i en stor stad, hade jag nog varit mycket gladare, friare och lyckligare. Här känner jag mig kvävd och mina drömmar finns inte här.
Jag brinner för kläder, speciellt klänningar och skor. Jag tycker att jeans är det mest obekväma man kan ha på sig. Jag älskar läckra 50-tals håruppsättningar, röda läppar och stockings med söm därbak. Ja, ni kan ju se vart min passion ligger. Jag skiljer mig från alla mina vänner. Jag älskar att ligga och kolla på en svartvit film från 50- 60-talet, favoriten är I hetaste laget. Jag älskar drama och djupa filmer, sånt som min pojkvän tycker är det tråkigaste i världen. Men även musikaler och glada filmer, och självklart alla dessa dansfilmer. Läs Grease och Dirty Dancing.

Min största dröm är att öppna en egen liten vintagebutik. Med vackra klänningar och massa tyll. Jag kan se mig sittandes i en liten soffa mitt i butiken, med en LP-spelare bredvid mig lyssnandes på Billie Holiday och bara titta på alla vackra plagg. Ja, det är nog min dröm.
För att få lite rätsida på min ekonomi jobbar jag på Maxi. Annars är jag med min underbara pojkvän, som har varit min lilla snutt i över 3 år nu. Jag har en familj som jag älskar över allt annat på denna jord. Jag har få, men de bästa vännerna man kan ha. Hellre få och bra än flera och ytliga!

Detta blev lite kort och gott om mig. Mer än så behöver ni inte veta.
Emma Alexandra Mari Håkansson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0